Jazz et biguine : (Record no. 2380)

000 -LEADER
fixed length control field 01746nam a2200253 a 4500
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 940428s1993 fr g b 000 0 fre
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 273841995X
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency DLC
Transcribing agency DLC
041 ## - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title fre
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code FRA
050 ## - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number FEMAD 001
Item number FEMAD001
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Rosemain, Jacqueline.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Jazz et biguine :
Remainder of title les musiques noires du Nouveau-Monde.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Place of publication, distribution, etc Paris :
Name of publisher, distributor, etc L'Harmattan,
Date of publication, distribution, etc 1993.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 154 p. :
Other physical details ill., partitions musicales
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc Notes. Bibliogr.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc Paris, 1900 : à l'Exposition Universelle, les européens découvrent, étonnés et ravis, deux musiques tout à fait nouvelles, que jouent des noirs venus du Nouveau Monde. Elles ont pour nom jazz et biguine.
La première, américaine, apparaît déjà comme plus savante que la seconde, antillaise, qui est à l'évidence tout entière faite pour la danse.
Aujourd'hui, le jazz se donne en concert et la biguine se danse toujours dans les bals de la Guadelupe et de la Martinique.
Pourquoi les mêmes hommes, venus des mêmes régions d'Afrique et soumis au même statut d'esclaves, ont-ils produit des rythmes si différents suivant qu'ils sont arrivés dans les îles ou sur le continent américain ?
C'est ce que tente de vous faire découvrir ce livre, en retraçant l'histoire des colonisations française et anglaise d'une part, des évangélisations catholique et protestante d'un autre -- Présentation de l'éditeur.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element African Americans
General subdivision Music
-- History and criticism.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Music
Geographic subdivision United States
General subdivision History and criticism.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Blacks
Geographic subdivision West Indies
General subdivision Music
-- History and criticism.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Music
Geographic subdivision West Indies
General subdivision History and criticism.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name as entry element Dance
Geographic subdivision West Indies
General subdivision History.
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Ouvrage
Holdings
Not for loan Koha full call number Date acquired Lost status Koha item type Koha collection Piece designation (barcode) Location (home branch) Sublocation or collection (holding branch) Koha date last seen Damaged status Source of classification or shelving scheme Price effective from Withdrawn status
Consultation sur placeFEMAD 0012016-06-24 OuvrageFonds EMADFEMAD001CREMCREM2016-06-24  2016-06-24 

Conditions d'accès à la bibliothèque :

La Bibliothèque du Centre de Recherche en Ethnomusicologie accueille les chercheurs, les enseignants chercheurs, les doctorants et les étudiants. La consultation se fait uniquement sur rendez-vous.

Pour plus d’informations et de renseignements : 01 46 69 26 68

Adresse :
Université Paris Nanterre
MAE - Bibliothèque Eric de Dampierre (RDJ)
Gare de Nanterre Université (RER A, Transilien)
Plan pour accéder à la MAE

Contacts : : Aude Julien Da Cruz Lima

Adresse postale / Mailing address :
CREM - LESC UMR 7186 CNRS UPN
M.A.E. 21 Allée de l'Université
92023 Nanterre Cedex – France